گسترش موج بازداشت نوکیشان مسیحی
نوشته شده توسط : reza ranjbar

 

در حالی خبر و گزارشات بیشتر از موج بازداشت و دستگیری نوکیشان مسیحی در ایام کریسمس در ایران گزارش می شود که سازمان بین‌المللی «درهای باز» در گزارش سالانه برای سال ۲۰۱۳ ، جمهوری اسلامی ایران را از نظر آزار و اذیت مسیحیان در میان ده کشور اول این لیست قرار داده است .

چهارتن از نوکیشان مسیحی به نام های «سارا رحیمی نژاد»، «مصطفی ندری»، «مجید شیدایی» و «جورج عیسائیان» غروب روز سه شنبه دهم دی ماه ۹۲، توسط ماموران لباس شخصی در دهکدۀفردیس کرج بازداشت شدند.

بر اساس گزارش فعالین حقوق بشر در ایران ( کمپین ) ، این نوکیشان مسیحی برای برگزاری مراسم کریسمس و سال نوی مسیحی در منزل جورج عیسائیان حضور داشتند که ماموران لباس شخصی به محل هجوم برده و پس از ضرب و شتم اقدام به بازداشت این افراد می کنند.

این افراد همچنین پس از دستگیری به مکان نامعلومی انتقال داده شدند .

این گزارش می افزاید؛ ماموران در تفتیش خانه و افراد حاضر، برخی از لوازم از قبیل کتاب و جزوات، کامپیوتر ، سی دی و دی وی دی های موجود ،رسیور ماهواره و حتی آلبوم خانوادگی … را ضبط و با خود می برند.

بر اساس این گزارش پس از مراجعه خانواده های این نوکیشان مسیحی به پلیس امنیت و زندان اوین تاکنون نتوانستند اطلاع دقیقی از وضعیت سلامت و یا محل نگهداری آنان بدست بیاورند.

گفتنی است یکی از مناسبت‌هایی که فشار بر جامعه مسیحی ایران افزایش می‌یابد، کریسمس و سال نوی مسیحی است که دستگیری و آزار نوکیشان مسیحی در ایران در این ایام همچنان از سوی نهادهای امنیتی و نظامی انجام می‌گیرد و همه ساله هم‌زمان با فرارسیدن کریسمس و سال نوی میلادی که مسیحیان به گردهم آیی و نیایش و مشارکت در امور مربوط به جشن تولد عیسی مسیح ( کریسمس )می‌پردازند، تهدید، احضار و بازداشت‌ها شدت می گیرد.

لازم به ذکر است در هفته‌های گذشته همزمان با ایام کریسمس، چند تن از نوکیشان مسیحی به نام های فائقه نصرالهی، مستانه رستگاری، امیرحسین نعمت اللهی، احمد بازیار و آقای حسینی، در یک کلیسای خانگی در شرق تهران نیز بازداشت شدند.

گزارش‌ها درباره آزار مسیحیان ایران همچنین حاکی از آن است که «حسین ساکتی آرامسری» از نوکیشان مسیحی، طی روزهای اخیر توسط دادگاه انقلاب اسلامی کرج به یک سال حبس محکوم و وی هم اکنون در بند ۷ زندان ندامتگاه مرکزی کرج بسر می‌برد.

بر اساس گفتگویی که محبت نیوز با برخی از نوکیشان مسیحی آزاد شده انجام داده است این افراد گفته‌اند: “که بازجویان بارها به صورت غیر مستقیم و مستقیم برای نوشتن اعترافات کذب آنان را تحت فشار قرار می‌دادند و بازجویان تاکید بر این دارند که نوکیشان مسیحی اعتراف کنند که با خارج از کشور در ارتباط بوده و برای تبلیغ مسیحیت از آنان پول دریافت می‌کنند.

گسترش کلیساهای خانگی در نقاط مختلف ایران از جمله نگرانی‌های شدید جمهوری اسلامی و نهادهای امنیتی حکومتی است که همواره برای مقابله با آن زمینه سازی صورت می‌گیرد.

دولت ایران با استفاده از ابزار تبلیغاتی و تریبون روحانیون افراطی و صرف بودجه های هنگفت تلاش می کند این امر را به جامعه ایران تزریق کند که کلیسای بشارتی و خانگی شکلی انحرافی از مسیحیت می باشد. حکومت مذهبی ایران، نوکیشان مسیحی را یک نوع تهدید برای امنیت ملی قلمداد کرده و اغلب مسیحیان بویژه فارسی زبانان را بدلیل جرائم امنیتی بر ضد دولت مورد پیگرد قرار داده و یا احضار و بازداشت می کنند.

امسال نیز سازمان بین‌المللی «درهای باز» در گزارش سالانه خود برای سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که فشار بر مسیحیان در سراسر جهان در این سال افزایش یافته است و در این میان ایران از نظر آزار و اذیت مسیحیان در میان ده کشور اول قرار دارد.mohabatnews.com





:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
هاله در تاریخ : 1397/7/24/2 - - گفته است :
عکس پر معنی هست خیلی معنی داره خوبه عالیه عالیه

/weblog/file/img/m.jpg
اسیران در تاریخ : 1397/7/24/2 - - گفته است :
ای ایران
ای مرز پر گهر
ای خاکت همه سر چشمه هنر
ایرانم آرزوست
کجایی لس شاه که رفتی و ما رو نفرین کردی
حالا نیستی ببینی حال و روز ما بی تو چیست||

/weblog/file/img/m.jpg
freedom در تاریخ : 1397/7/24/2 - - گفته است :
هر سال نزدیک کریسمس که میشه لباس شخصی ها می ریزن توی خونه های مردم و مسیحی ها رو کلیمی ها رو بهایی ها رو و هر که از اسلام بیزاره رو میبرن واسه مرگ


/weblog/file/img/m.jpg
www در تاریخ : 1397/7/19/4 - - گفته است :

https://twitter.com/iranamarezost
آزادی
مرگ
آزادی


/weblog/file/img/m.jpg
لیندا حیدری در تاریخ : 1397/7/19/4 - - گفته است :
لبیک بر آزادی از ستم و فشار و گرانی و فساد
لبیک بر رهایی
مشت بر دهان الله مرگ گرا
الله مردم کش
الله اسلامی را نمی خواهیم برو گمشو

/weblog/file/img/m.jpg
یحیی مرادی بیک در تاریخ : 1397/7/12/4 - - گفته است :
شما لبیک به اسلام گفتید ایا پشیمانید؟

/weblog/file/img/m.jpg
آزادی در تاریخ : 1397/7/12/4 - - گفته است :
آزادی را می طلبیم و میجنگیم و بیداد میکنیم تا آزادی
آزادی
آزادی
آزادی


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: